• Autori
    • Tko je autor?
    • Što je autorsko djelo?
    • Autorske udruge
  • Autorsko pravo
    • Tko i što se štiti autorskim pravom?
    • Trajanje i sadržaj autorskog prava
    • Kolektivno ostvarivanje autorskih prava
  • Novosti
    • Autori
    • Udruge
    • Kampanja
    • Događanja
  • Kampanja
  • Materijali
  • Autori
    • Tko je autor?
    • Što je autorsko djelo?
    • Autorske udruge
  • Autorsko pravo
    • Tko i što se štiti autorskim pravom?
    • Trajanje i sadržaj autorskog prava
    • Kolektivno ostvarivanje autorskih prava
  • Novosti
    • Autori
    • Udruge
    • Kampanja
    • Događanja
  • Kampanja
  • Materijali
Naslovnica > Novosti > Kulturne i kreativne industrije, vrijedne više od 15 milijardi kuna, očekuju rast i u 2016.!

Kulturne i kreativne industrije, vrijedne više od 15 milijardi kuna, očekuju rast i u 2016.!

22.12.2015.
gesac_study

Kulturne i kreativne industrije u Hrvatskoj u 2015. godini po prvi su puta udružile sve podsektore (od arhitekture, dizajna, gejming scene do glazbe, filma, medija, oglašavanja i drugih) i kroz suradnju Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI) i Hrvatsku udrugu poslodavaca oformili zajedničku platformu „Kreativna Hrvatska“. Cilj je značajnije iskoristiti gospodarski potencijal ovog industrijskog sektora koji u Hrvatskoj ostvaruje više od 15 milijardi kuna prihoda godišnje i zapošljava više od 42 tisuće ljudi. Najveća prepreka većem rastu i razvoju tog sektora trenutno su ograničavajući propisi i neprepoznavanje ovih industrija kao važnih gospodarskih čimbenika. U tu svrhu su po prvi puta pokrenuta istraživanja i studije mapiranja ovog gospodarskog sektora.

Ujedinjeni kreativci traže stvaranje boljih institucionalnih i zakonskih uvjeta, instrumenata poticajnog financiranja poslovnih inovacija i djelatnosti kulturnih i kreativnih industrija te jačanje svijesti o značaju i važnosti autorskih i srodnih prava i intelektualnog vlasništva, glavnih temelja ovih industrija.

Rezultati Studije mapiranja kulturnih i kreativnih industrija u Hrvatskoj potvrdili su svjetske i europske trendove. Ovaj industrijski sektor izuzetno je otporan na gospodarsku krizu, generira značajan BDP i broj radnih mjesta. Tako ove industrije u Hrvatskoj s prihodom većim od 15 milijardi kuna generiraju 2,3% BDP-a, a njihova bruto dodana vrijednost je 6,3 milijarde kuna. U ovom sektoru zaposleno je više od 42 tisuće ljudi odnosno 3 % ukupno zaposlenih u zemlji.

„Kulturne i kreativne industrije sastavnica su svakog proizvoda ili usluge koja se prezentira potencijalnom kupcu, što znači da je rad kreativaca prisutan u 99 posto svih proizvoda ili usluga na tržištu. Rad kreativaca se treba poticati i vrednovati jednako kao i sve ostale dionike proizvodnog procesa i upravo ćemo na tome raditi u 2016. godini“, komentira predsjednica HKKKKI, Ivana Nikolić Popović.

Kroz platformu „Kreativna Hrvatska“ hrvatski kreativci i njihove asocijacije organizirali su Summit kreativnih i kulturnih industrija i otvorili široki javni dijalog o ovoj važnoj temi. O nacionalnoj važnosti KKI javno se razgovaralo i s predstavnicima vodećih političkih stranaka. Svi su se složili u jednom – bez kulturnih i kreativnih industrija nema tržišne ekonomije. To je krajem godine prepoznala i Vlada RH čijih je sedam ministarstava potpisalo Izjavu o namjeri poticanja razvoja KKI u RH.

Sljedeći ključni korak kojeg kreativci očekuju u 2016. godini je donošenje Nacionalne strategije razvoja KKI.

„Kreativne industrije su i nositelji inovacija i pokretači inovacija u drugim sektorima, ali na žalost, potvrdu svojih uspjeha ostvaruju na nekim drugim tržištima koji im daju preduvjete za proizvodnju i plasman. Procjenjujemo da će sektor kulturnih i kreativnih industrija 2016. ostvariti rast od najmanje 10 posto, posebno u segmentu računalnih igara i novih medija. Intenzivno ćemo raditi na tome da se u Hrvatskoj stvara poticajno poslovno okruženje koje će domaćim kreativcima omogućiti da svoje inovacije realiziraju u vlastitoj zemlji i da prihodi od prodaje takvih proizvoda ostaju u Hrvatskoj“ tumači Nikolić Popović i dodaje: „Na svim skupovima o konkurentnosti se uvijek govori o skupim studijama, skupim promjenama i alatima poticanja konkurentnosti, ali nitko ne spominje sektor kreativnih i kulturnih industrija i njihov utjecaj na razvoj inovacija. Naglasila bih kako nakon svih analiza i olakšavanja puta prema investicijama na kraju nitko od stručnjaka ne zna dati odgovor na ključno pitanje. Kako pokrenuti gospodarstvo? Odgovor je jednostavan, kreativne i kulturne industrije i ICT!“.

Tamara Obrovac:

„Potrebno je personalizirati pojam autorstva, podsjetiti da su autori ljudi od krvi i mesa čiji rad i prava treba štititi. I, meni osobno jako važno, naglasiti da se kroz to što mi radimo stvara i kulturni identitet zemlje. Obećanje hrvatskih ministarstava da će napraviti strategiju razvoja kulturnih i kreativnih industrija je vrlo dobro došla i potrebna mjera koja će nadam se uskoro postati i stvarnost! Jačanje domaće kreativne industrije pridonijeti će prepoznatljivosti hrvatske kulture u svijetu što je za nas malu i relativno mladu državu vrlo važno!“

Tomo in der Muehlen:

„Hrvatska je kroz svoju povijest se pokazala kao zemlja vrlo uspješna usprkos svojoj veličini, kao intelektualno/umjetnička/naučna zemlja. Kreativnost je polje u kojem su naše šanse podjednake s najbogatijim zemljama svijeta. Budućnost Hrvatske je upravo u našoj kreativnosti, a ne u staromodnim modelima u kojima se mi teško možemo takmičiti s velikim svjetskim silama“.

Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
Uključite se!

Saša Antić
YouTube
YouTube
YouTube
YouTube
Radio spot 1
Radio spot 2
Pokrovitelj:
Organizatori:
Podržavaju:
  • Naslovnica
  • Impressum
  • Kontakt
  • O nama
autori.hr / copyright 2014.